Geurmarketing

Een merk verbinden aan een geur

Geurmarketing is meer dan het verspreiden van een prettige geur in een ruimte. Het is het combineren van uw merkidentiteit, marketinguitingen en klantenprofielen en hierop gebaseerd een passende geur te selecteren. De gekozen geur versterkt op die manier de verschillende merkaspecten.

Het toepassen van geurmarketing zorgt ervoor dat andere aspecten die onze zintuigen prikkelen, zoals licht, geluid en een luxe interieur, verder versterkt worden. Hierdoor wordt een nog diepere en langdurigere connectie met de consument gecreëerd.

Geurmarketing

Directe resultaten

Directe resultaten

Tevreden klanten die langer blijven

De resultaten zijn helder, tevreden klanten die uw merk herinneren en langer blijven. De juiste geur kan consumenten op een subtiele wijze in een betere gemoedstoestand brengen waardoor ze langer in een winkel verblijven. Geur kan consumenten ook bewegen om een winkel binnen te gaan.

Het verspreiden van een exclusieve geur in uw ruimte kan uw merkidentiteit versterken, de ideale sfeer creëeren voor uw klanten, werknemers en gasten. Het werkt uiterst krachtig om u te onderscheiden van de concurrentie.

Meer informative over Air Aroma signatuurgeuren

De wetenschap

Meer dan alleen een interessante marketing tool

Onze reukzin werkt diepgaander en verfijnder dan elk ander zintuig doordat geurontvangers in de neus in directe verbinding staan met het gedeelte van de hersenen dat verantwoordelijk is voor het geheugen en emoties.

Hierdoor wordt aangenomen dat onze reukzin 75% van onze dagelijkse emoties beïnvloedt. Verantwoordelijk hiervoor is de nauwe samenhang van de reukklier die geur registreert, en het limbisch system in de hersenen dat emotie en geheugen reguleert.

Geuren kunnen een positief effect hebben op irritatie, stress, depressiviteit en apathie, en kunnen positieve emoties zoals geluk, sensualiteit, ontspanning en stimulatie verhogen

Stephen Warrenburg (IFF) Gary E. Schwartz (Yale University)

Het is aangetoond dat het verspreiden van een lavendelgeur tijdens werkpauzes verminderde prestaties op het werk voorkomt.

Sakamoto, et al, 2006 Oxford Journals | Life Sciences & Medicine | Chemical Senses